Cities: Skylines 2 rozpieści fanów pięknych ujęć
Od połowy czerwca firma Paradox umilała nam poniedziałki obszernymi artykułami na temat nowej gry studia Colossal Order. Dziś seria dzienników dewelopera na temat Cities: Skylines 2 dobiega końca wraz z publikacją ostatniego, trzynastego wpisu twórców.Zespół zwieńczył swój cykl omówieniem „kinowej” kamery i trybu fotograficznego w drugim Cities: Skylines.
Z poprzednich dzienników dewelopera dowiedzieliśmy się niemal wszystkiego na temat funkcjonowania oraz wyglądu wirtualnych miast w Cities: Skylines 2, ogólnie działających podobnie jak w „jedynce”, ale z wieloma małymi i dużymi zmianami. Tak samo można opisać tryby fotograficzny oraz swobodnej kamery (Free Cam), czy też raczej tryb kinowy, który wykorzystano do stworzenia wszystkich zwiastunów i innych materiałów wideo poświęconych drugiemu Cities: Skylines.
Deweloperom zależało, by – cytuję – „tylko kreatywność graczy ograniczała ich” przy tworzeniu ujęć oraz filmów z CS 2. W praktyce oznacza to, że fani otrzymają do dyspozycji ogromną liczbę opcji, na szczęście z uwzględnionymi wskazówkami z poziomu gry, by łatwo było zidentyfikować potrzebną nam funkcję.
W trybie fotograficznym będzie można przebierać w przeróżnych ustawieniach kamery, soczewek, kolorów, pogody etc. Nawet twórcy nie chcą wymieniać ich wszystkich, ale znajdziemy tu np. funkcję rozmycia ruchu (motion blur), wybór prędkości upływu czasu w grze i pory dnia oraz kolizję kamery.
Tryb kinowy będzie dostępny z poziomu Photo Mode, a oprócz opcji z nim wspólnych znajdzie się tu oś czasu z opcją dodawania punktów (keys), które pozwolą stworzyć przejścia między różnymi pozycjami kamery lub ustawieniami trybu fotograficznego. Tak przygotowane ustawienia można będzie zapisać, by skorzystać z nich w przyszłości.
Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine 2023-09-11 18:46:54